Hasta Hakları
10 Kasım 2025

HASTA HAKLARI BİRİMİ

*NASIL GİDİLİR?

Zemin -1 katta poliklinik içerisinde

Hasta Hakları:

1. Hizmetten genel olarak faydalanma

 2.Eşitlik içinde ulaşma

3. Bilgilendirme

4. Kuruluşu seçme ve değiştirme

5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme

6. Bilgi isteme

7. Mahremiyet

8. Rıza ve izin

9. Reddetme ve durdurma

10.Güvenlik

11.Dini vecibelerini yerine getirme

12.Saygınlık görme

13.Rahatlık

14.Ziyaret

15.Refakatçi bulundurma

16.Müracaat, şikâyet ve dava hakkı

17.Sürekli hizmet

 

SORUMLULUKLARIMIZ

·         Sağlık kurumunun kural ve uygulamalarına uygun davranmak, katılımcı yaklaşım

·         Yakınmalar ve daha önceki hastalık-tedavi bilgilerini eksiksiz paylaşım

·         Hekimince belirlenen kontrollere riayet ve gidişatıyla ilgili geri bildirimler

·         İlgili mevzuat gereği öncelikli hastalar ve diğer hasta-çalışanların haklarına saygı duymak

·         Hastane kurallarına uymak ( Hasta hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak durumundadır.)

·         Hasta, sosyal güvenlik durumundaki, kimlik ve iletişim bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek ve takip etmek sorumluluğundadır. 

 

*Başvuru Seçenekleri

-Hasta Hakları Birimi

-www.saglık.gov.tr

-Dilek-Şikayet ve Öneri Kutuları

-SABİM(Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi) (184)

-CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) (150)

 

*BİRİM ÇALIŞANLARI

Birim Sorumlusu: Ahmet SARI

Birim Personelleri:

Habib ELATAŞ

Hasan Hüseyin ÇELEBİ

Mediha GÜLCÜ

 

*İÇ HAT TELEFON

1575